Sansia perustaa omistaja-asiakkailleen dynaamisen hankintajärjestelmän (= DPS), johon sisällä kilpailutetaan gastroenterologisia tarvikkeita kuten endoskooppiset tarvikkeet, enteraalisen ravitsemuksen tarvikkeet sekä suolen hoidon tarvikkeet.
Tätä dynaamista hankintajärjestelmää voivat hyödyntää kaikki Sansian omistaja-asiakkaat tekemällä toimeksiannon tai vastaamalla mahdolliseen osallistumiskyselyyn Tilaajaportaalissa. Järjestelmän sisäiset kilpailutukset tehdään tilaajien tarpeiden mukaisina kokonaisuuksina joko yhteis- tai erillishankintoina.
Dynaamisessa hankintajärjestelmässä hankinnat kilpailutetaan tuoteryhmittäin ja/tai tilaajakohtaisten tarpeiden ja toimeksiantojen mukaan. Osallistumiskysely lähetetään ennen kunkin tuoteryhmän kilpailuttamista kaikille Sansian omistaja-asiakkaille, mikäli kyseessä ei ole tilaajakohtainen erillishankinta.
Dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan elokuun 2025 aikana, jolloin siitä julkaistaan hankintailmoitus kansallisessa HILMA-palvelussa. Perustamisvaihe kestää vähintään 30 päivää, jonka jälkeen ensimmäinen DPS: n sisäinen kilpailutus on mahdollista julkaista. Toimittajilla on mahdollisuus liittyä DPS:ään koko sen voimassaoloajan. Ainoastaan järjestelmään mukaan hyväksytyt toimittajat voivat jättää tarjouksen DPS:n sisällä kilpailutettaviin hankintoihin.
Hankintakalenterissa näkyvä ”Tavoiteaika” on arvio DPS:n valmistelu- ja voimassaoloajasta ajasta. ”Julkaisupäivä” kertoo, milloin kuvaus on julkaistu hankintakalenterissa.
Yhteyshenkilö:
[email protected], puh. 044 718 2947
[email protected], puh. 044 718 2955