Sansia valmistelee omistaja-asiakkailleen yhteishankintaa, jonka kohteena on rakennustyökoneiden ja -laitteiden vuokraus.
Sansian omistaja-asiakkaat voivat liittyä hankinnan tilaajiksi.
Hankinta tulee korvaamaan aiemman hankintasopimuksen 1920401, joka päättyy ennen uuden sopimuskauden alkamista. Nykyinen sopimus tullaan irtisanomaan, kun uuden hankinnan aikataulu on tarkentunut.
Hankinta tullaan todennäköisesti jakamaan kolmeen maantieteelliseen osa-alueeseen. Tavoitteena on saada aikaan puitejärjestely, jossa jokaiseen osa-alueeseen valitaan kolme sopimustoimittajaa.
Hankintaa valmistelee Servica Oy yhdessä Sansian kanssa. Kaikilla varsinaisiksi tilaajiksi ilmoittautuneilla on mahdollisuus osallistua hankinnan valmisteluun. Hankinnan aloituspalaveri järjestetään teamsilla 23.10.2025 klo 12-13:30.
Sansian omistaja-asiakas voi liittyä yhteishankintaan, jos se on ennen tarjouskilpailun käynnistymistä ilmoittanut olevansa mukana hankinnassa tilaajana tai mahdollisena tilaajana ja samalla antanut arvion omista hankintamääristään. Liittyminen tapahtuu Tilaajaportaalissa vastaamalla annettuun määräaikaan mennessä osallistumiskyselyyn, jos sellainen on asiakasorganisaatiolle avattu. Jos osallistumiskyselyä ei ole avattu, sitä voi pyytää sähköpostilla hankinnan yhteyshenkilöltä.
Kun tarjouskilpailu käynnistyy, Sansia julkaisee siitä hankintailmoituksen kansallisessa HILMA-palvelussa.
Hankinnan suunniteltu aikataulu:
osallistumiskysely avataan syyskuussa 2025 ja sopimuskauden on arvioitu alkavan keväällä 2026.
Sopimuskausi tulee olemaan määräaikainen, max. 4 vuotta.
Hankintakalenterissa näkyvä ”Tavoiteaika” on arvio hankinnan valmisteluun käytettävästä ajasta, joka päättyy sopimuskauden alkamiseen. ”Julkaisupäivä” kertoo, milloin kuvaus on julkaistu hankintakalenterissa.
Yhteyshenkilö: Sanna Pirinen, [email protected].