Sansia perustaa omistaja-asiakkailleen dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS), jonka sisällä kilpailutetaan ICT-palveluita, kuten esimerkiksi:
1. Verkkopalvelut
* Tietoliikennepalvelut
* Lähiverkon palvelut
* Palomuuripalvelut ja verkon suojaus
* Verkkotunnusten hallinta
* Sertifikaattien hallinta
2. Kapasiteetti- ja infrastruktuuripalvelut
* Palvelinkapasiteetti
* Tallennuspalvelut
* Varmistuspalvelut
* Pilvipalvelut
3. Hallinta- ja valvontapalvelut
* Valvonta- ja hallintapalvelut
* Lisenssien hallintapalvelu
* Identiteetin- ja käyttöoikeuksien hallintapalvelut
4. Käyttäjäpalvelut
* Työasemapalvelut
* Käyttäjätuki
* Lähituki
* Tulostuspalvelut
* Sähköposti- ja viestintäpalvelut
5. Tietoturvapalvelut
* Antivirus ja EDR-ratkaisut
* Haavoittuvuuksien hallinta
* Tietoturvakonsultointi
6. Asiantuntijapalvelut
* Kehityspalvelut
* Migraatio-osaaminen
* Käyttöönottopalvelut
* Arkkitehtuurisuunnittelu
* Optimointipalvelut
Tätä dynaamista hankintajärjestelmää voivat hyödyntää kaikki Sansian omistaja-asiakkaat tekemällä meille toimeksiannon tai vastaamalla mahdolliseen osallistumiskyselyyn Tilaajaportaalissa. Järjestelmän sisäiset kilpailutukset tehdään tilaajien tarpeiden mukaisina kokonaisuuksina joko yhteis- tai erillishankintoina.
Dynaaminen hankintajärjestelmä perustetaan alkuvuodesta 2026, jolloin siitä julkaistaan hankintailmoitus kansallisessa HILMA-palvelussa. Perustamisvaihe kestää vähintään 30 päivää, jonka jälkeen ensimmäinen DPS:n sisäinen kilpailutus on mahdollista julkaista. Toimittajilla on mahdollisuus liittyä DPS:ään koko sen voimassaoloajan. Ainoastaan järjestelmään mukaan hyväksytyt toimittajat voivat jättää tarjouksen DPS:n sisällä kilpailutettaviin hankintoihin.
Hankintakalenterissa näkyvä ”Tavoiteaika” on arvio DPS:n valmistelu- ja voimassaoloajasta ajasta. ”Julkaisupäivä” kertoo, milloin kuvaus on julkaistu hankintakalenterissa.
Yhteyshenkilö: Juha Väyrynen, [email protected].